Logo – od czego zacząć
Wyróżniające się i przyciągające wzrok logo to jedna z najważniejszych kwestii przy zakładaniu nowego biznesu. Klient przy pierwszym kontakcie z nasza firmą głównie zwraca uwagę na naszą identyfikację wizualną. Dopiero później sprawdza naszą ofertę i wszystkie potrzebne informacje. Każdy na swój Logotyp chce wydać jak najmniej. Czy takie podejście jest słuszne? Niekoniecznie.
Ceny za projekt u przeciętnego freelancera zaczynają się już od 200PLN, jednak na świecie powstają Logotypy, których ceny sięgają już kilkudziesięciu tysięcy. Logotyp może pokazywać czym zajmuje się nasza firma oraz jakie wartości przekazuje. Jest to tak naprawdę graficzna reprezentacja naszej firmy i ważne by zachęcał naszych potencjalnych klientów. Istnieje mnóstwo osób i Agencji, które zajmują się Projektowaniem Logo. Podejście im taniej tym lepiej może sprawić że otrzymamy Logo, które kompletnie nie będzie oddawało tego jakie wartości reprezentuje nasza firma.
Jakie są różnice między profesjonalnym a amatorskim Logo
Bardzo często początkujący przedsiębiorcy pierwszą rzeczą na jaka zwracają uwagę jest cena. Nie mają dużej wiedzy jeśli chodzi o grafikę i nawet nie są świadomi tego że ich logo wygląda nieprofesjonalnie lub groteskowo.
Dopiero kiedy nasza firma będzie posiadać profesjonalne logo, będziemy w oczach klientów wyglądać na profesjonalną firmę. Projektowanie odpowiedniego znaku to wiele godzin spędzonych na procesie twórczym. Należy go tak zaprojektować aby za kilka lub kilkadziesiąt lat również wyglądało nowocześnie.
Logo powinno być proste i odpowiednie dla branży, którą reprezentuje. Łatwe do zapamiętania, to bardzo ważne żeby klient już przy pierwszym kontakcie zapamiętał naszą firmę. Unikalność to również ważna cecha, należy pamiętać aby było również kojarzone tylko z naszą firmą.
Najlepszym przykładem będzie tutaj Logo firmy Coca Cola, które tak naprawdę niewiele zmieniło się na przestrzeni ostatnich lat. Jest również proste i łatwe do zapamiętania.
Zastanówmy się czego tak naprawdę potrzebujemy
Jeśli dysponujemy małym budżetem na nasz Logotyp nie uda nam się skorzystać z usług renomowanych agencji interaktywnych. Jedyna opcja jaka nam pozostaje jest Freelancer – Amator. Jeśli nie widzisz potrzeby z posiadania profesjonalnego Logo musisz odpowiedzieć sobie na pytanie czy na pewno zamierzasz oferować profesjonalne usługi swoim klientom. Co może zaoferować nam Grafik – Amator?
Na pewno największym plusem jest właśnie cena, jest ona tak piękna, że aż sami dziwimy się dlaczego on robi to tak tanio! Zazwyczaj nie podpisujesz z nim żadnej umowy na oferowaną usługę, przez co nie jesteś chroniony gdy coś jednak poszło by nie tak. Bardzo często używa gotowych ilustracji, a kontakt z nim zazwyczaj nie należy do rzeczy najłatwiejszych.
Podsumowanie
Wybierając odpowiednią firmę lub osobę prywatną do zaprojektowania naszego wymarzonego Logotypu najlepiej kierować się portfoliem jakie posiada. Osoba bez portfolio nie będzie odpowiednia do powierzenia mu zadania zaprojektowania Logo. Dobrym pomysłem będzie również sprawdzenie referencji jakie zostały już wystawione. Dzięki temu unikniemy sytuacji że dostaniemy logo z którego nie będziemy zadowoleni.
Zapraszamy do zapoznania się z naszym poprzednim artykułem: Responsywność – Co to znaczy?