Strona firmowa – Jak stworzyć funkcjonalny interfejs?

Strona firmowa - Jak stworzyć funkcjonalny interfejs?

Na przestrzeni lat, strona internetowa z mało popularnej, ewoluowała do innowacyjnej i interaktywnej wizytówki każdej firmy. Zachęcająca oferta przedstawiona na schludnie zaprojektowanej witrynie pozwoli odczuć profesjonalizm, w każdej usłudze, które oferuje Twoja firma. Potencjalny klient, który odwiedzi Twoją stronę internetową z pewnością skorzysta z Twoich usług, nie bojąc się w żadnym przypadku o straty. Jakie elementy powinna posiadać strona firmowa?

Responsywność to podstawa

Tworząc kampanie reklamowe i przeprowadzając raporty SEO dostrzegłem, jak wiele ludzi korzysta z urządzeń mobilnych. Pamiętaj o tym, że prawie nikt nie wychodzi z domu bez telefonu. Statystyki przedstawiają, że zwykle ok. 76% użytkowników, wchodzi w reklamy na urządzeniach mobilnych. Zadbaj o to, by Twoja witryna wyglądała dobrze zarówno na komputerach, jak i na telefonach. Nie mając responsywnej strony, nie złapiemy potencjalnego klienta.

Odpowiednio dobrane kolory

Kolorystyka i zachowany styl zdecydowanie wpłynie na odbiór Twojej witryny w Internecie. Szablon strony internetowej powinien być odpowiednio przystosowany do branży, w której znajduje się Twoja firma. Jeśli Twoja działalność skupia się na doradztwie finansowym, to Twoja strona musi być formalna i schludna. Dużą rolę odgrywają także kolory na stronie, pamiętaj jednak, że kolorystyka powinna być spójna z logotypem i identyfikacją wizualną marki. Zastanów się jakie kolory mogą zwrócić uwagę konsumenta i jak mają zachęcić go do skorzystania z oferty.

Zachowaj pewny schemat

Wdrażanie swoich innowacyjnych pomysłów na stronę, by ta jak najbardziej odznaczała się od innych firm, to nie zawsze dobry pomysł. Musi być ona w pewnym stopniu zaprojektowana tak jak wszystkie. Dla przykładu użytkownik jest bardziej przyzwyczajony do menu, które znajduje się na górze strony, a nie np. w połowie. Oczywiście wskazane jest aktualizowanie strony, wprowadzanie nowych wartości, czy usprawniać ją pod kątem klienta, natomiast przesadzone pomysły i chęć stworzenia czegoś niespotykanego, może okazać się stratą czasu i pieniędzy.

Strona firmowa – przedstaw się publice

Ludzie lubią wiedzieć z kim mają do czynienia, dlatego poświęć jedną zakładkę na przedstawienie „Siebie”. Opisz czym się zajmujesz, ile lat poświęciłeś na zbudowanie doświadczenia, a także to, co lubisz robić w wolnych chwilach. Użytkownik poczuje się jak w domu i pozwoli mu to zrozumieć, że po drugiej stronie także siedzą ludzie. Zakładka „O nas”, która będzie zaprojektowana w niebanalny sposób, nada wiarygodność Twojej firmy a także wpłynie na późniejsze relacje z klientem.

Pozwól nawiązać kontakt

Strona internetowa ma to do siebie, że nie trzeba pracować, by ona funkcjonowała. Wystarczy nam serwer, baza danych i domena, pod którą będzie się kryła Twoja witryna. W każdej chwili ktoś może trafić na Twoją stronę, a z perspektywy użytkownika chciałby się z Tobą skontaktować. Poświęć kilka sekcji na kontakt na twojej stronie internetowej. Daj klientowi poczucie, że czekamy właśnie na niego. Strona internetowa, która prowadzi klienta za rękę i odsyła go do kontaktu z pewnością złapie szybciej klienta, niż w przypadku witryny, na której znalezienie formularza graniczy z cudem.

Wygląd tkwi w prostocie

Twoja witryna musi być przemyślana i przede wszystkim… dotyczyć tylko i wyłącznie jednego tematu. Spraw, by klient czytający twoją ofertę wszystko zrozumiał. Poprawi to na pewno kondycje twojej firmy, gdyż będziesz zdobywał nowych klientów. Jeśli klient zacznie się we wszystkim gubić już na samym początku, to z pewnością nie skorzysta z twoich usług.

Pokaż swoje możliwości

Zanim dokonamy jakiegoś zakupu, chcemy poznać jak najwięcej informacji, dotyczących jakiegoś produktu. Logiczne że nikt nie chce kupić czegoś, co z perspektywą czasu nigdy mu się nie przyda, albo w najgorszym przypadku… Rozleci się. Dlatego powinieneś umieścić gotowe prace na swojej witrynie. Dzięki temu ludzie będą mogli zweryfikować, czy przedstawiana przez ciebie usługa spełnia ich wymagania. Portfolio oraz to czym się zajmujesz da klientowi poczucie profesjonalizmu i bezpieczeństwa.

Prezentacja jest ważna

Na przestrzeni rozwoju technologii ludzie oduczyli się czytać długie treści. Zabiera to przede wszystkim dużą ilość czasu, a zmęczenie potrafi dać w kość. Jeśli jesteś tylko wstanie przedstawić coś lepiej i korzystniej dla oka, to wykorzystaj to. Koniecznością jest wstawianie grafik czy nawet korzystanie z filmów. Ludzie lubią podczas dnia zresetować się, a ich odpoczynek polega na przeglądaniu ciekawych serwisów internetowych. Oczywiście, jeśli treść jest formą poradnika (tak jak w tym przypadku) a jego celem jest wprowadzenie dużo treści merytorycznej, to powinieneś skupić się na wiedzy.

Więcej niż tysiąc słów

Wiadomo nie od dziś że gest czy uśmiech potrafi zdziałać więcej niż tysiąc słów. Skoro dotarliśmy do momentu, gdzie pisząc wiadomość możemy internaucie przekazać, że się śmiejemy, to dlaczego tego nie robić? Umiejętne wykorzystywanie emotikonek spowoduje, że ludzie będą odbierać Cię znacznie przyjaźniej, tak jakby Cię już znali.

Strona firmowa – Jakie można wyciągnąć wnioski?

Poradnik ma na celu wprowadzić zwykłego szarego użytkownika w świat internetu. Pamiętając o tych kilku punktach z pewnością stworzysz witrynę, która będzie konkurencją dla niejednej firmy. Przy projektowaniu swojej witryny, szczególnie skup się na tych kilku krótkich krokach, które wzbogacą twoje treści i dodatkowo nadadzą profesjonalizmu na miarę XXI wieku.

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat usług, jakie nasza agencja jest wstanie dla Ciebie wykonać? Zapraszamy na https://angon.com.pl by dowiedzieć się więcej…