Agencja reklamowa i Agencja interaktywna – jakie są różnice?

Agencja reklamowa i Agencja interaktywna - jakie są różnice?

Agencja reklamowa i Agencja interaktywna

Dla wielu osób Agencja reklamowa i Agencja interaktywna to jedno i to samo. W rzeczywistości obie agencje nie mają ze sobą tak dużo wspólnego, jak niektórym mogłoby się wydawać. Warto poznać aspekty, które pozwolą Ci odróżnić agencje interaktywną od reklamowej. Jest ich naprawdę sporo. Zdecydowanie ułatwi nam to decyzję do jakiego rodzaju agencji powinniśmy się zgłosić. W tym artykule postaramy się wyjaśnić różnice i podpowiemy, którą firmę wybrać.

Czym zajmuje się Agencja Interaktywna?

Tematyka, jaką zajmuje się agencja interaktywna to wszelkie działania marketingowe i promocyjne. W ich skład wchodzi tworzenie stron internetowych i sklepów online dla swoich klientów. Zajmują się również prowadzeniem mediów społecznościowych, pozycjonowaniem stron www oraz kompleksową obsługą i opieką nad kampaniami reklamowymi, które działają w Internecie.

Agencje Interaktywne dokładnie znają Internet i reguły jakie w nim panują, dlatego są w stanie kompleksowo obsłużyć klientów, którzy chcą zaistnieć właśnie w Internecie. W obecnych czasach bycie w sieci to „must have”. Jest to najbardziej skuteczna forma reklamy. Warto również inwestować w reklamę offline taką jak ulotki czy banery ale zdecydowanie odchodzi się od tego typu działań promocyjnych. Internet daje nam bardzo duże możliwości, takie jak łatwość dotarcia do naszych potencjalnych klientów. Każde poważne przedsiębiorstwo nie powinno lekceważyć takiej szansy. Jeśli chcemy wykorzystać potęgę Internetu to Agencja Interaktywna będzie tutaj dobrym wyborem. Zadba zarówno o promocje naszej marki jak i o zwiększenie sprzedaży naszym produktów czy usług.

Czym zajmuje się Agencja reklamowa?

Kompetencje Agencji reklamowej mieszają się z tymi, które oferuje agencja interaktywna. Jednak istnieje wiele aspektów w których się różnią. Agencja reklamowa również zajmuję się realizowaniem działań mających na celu zwiększenie rozpoznawalności danej marki i kreowaniu jej wizerunku. Jednak działania, które podejmują są z reguły krótkoterminowe. Zajmują się np. wykonywaniem projektów ulotek czy wizytówek na podstawie wytycznych, które daje klient. Najczęściej odbywa się to bez przygotowania długotrwałej strategii marketingowej, a następnie sukcesywnego wdrażania jej. Na początku XXI wieku agencje reklamowe wiodły prym, ponieważ oferowały jedyne usługi w zakresie promocji. Jednak z rozwojem Internetu zaczęło odchodzić się od tego typu reklamy.

Podsumowanie

Agencja reklamowa jak i agencja interaktywna zapewnia działania promocyjne, które wspierają sprzedaż towarów bądź usług. Jednak tych dwóch organizacji nie można ze sobą porównywać. Obecnie wiele agencji reklamowych „podszywa” się pod agencje interaktywne i na odwrót. Definicja która mówi że agencja interaktywna to firma, której celem jest promowanie wizerunku firmy w Internecie jest jak najbardziej trafna. Agencje reklamowe nadal chcą trafiać swoimi działaniami w bardziej tradycyjny sposób.

 

Zapraszamy do zapoznania się z naszym poprzednim artykułem: Witryna Internetowa – Przyjazna dla wyszukiwarek