Kampanie Reklamowe Facebook ADS – Jak to działa?
Kampanie Reklamowe na Facebooku to w obecnych czasach najlepsze narzędzie do szybkiego pozyskania naszych nowych klientów. Każda osoba, która zastanawia się nad zainwestowaniem pieniędzy właśnie w ten rodzaj reklamy zadaje sobie pytanie: Ile muszę wydać, aby przyniosło to dla mnie odpowiedni zysk? Jest to temat bardzo obszerny, na który nie da się odpowiedzieć w prosty sposób. W tym artykule postaramy się zgłębić wszystkie tajniki Facebook ADS.
Kampanie Reklamowe – System aukcyjny
Reklamy na Facebooku działają na zasadzie systemu aukcyjnego. Oznacza to że stawki poszczególnych reklamodawców różnią się od siebie. Portal o niebieskiej kolorystyce bierze pod uwagę kilka czynników. Warto poznać je wszystkie, gdyż dzięki temu jesteśmy w stanie obniżyć koszt naszej reklamy. Już na samym początku tworzenia reklamy określamy jej cel. Nasz wybór ma wpływ na koszty jakie wygeneruje nasza reklama. Kampanie Reklamowe, których celem jest konwersja, ruch czy zasięg – będą generować różne koszty. Następnym ważnym ustawieniem, które ma wpływ na koszt jest wybranie umiejscowienia naszej reklamy. Również istotnym aspektem wpływającym na cenę jest dobór odbiorców – jeśli mocno zawęzimy naszą grupę docelową to koszt naszej reklamy się zmniejszy.
Zadaniem Facebooka jest wyświetlanie Twoich reklam osobom, które zainteresowane są daną branża czy tematem. Jeśli twoja grupa docelowa będzie duża i niedoprecyzowana mało osób będzie naprawdę zainteresowane tematem, który przedstawia. Będzie to znak dla Facebooka, że reklama nie jest przyciągająca dla odbiorców i każe nam płacić znacznie więcej za Kampanie Reklamowe. Na końcową ocenę składa się również wskaźnik trafności. Na ten czynnik ma wpływ zaangażowanie odbiorców pod reklamą oraz ilość kliknięć. Im wyższy wskaźnik trafności uzyskamy tym nasza reklama będzie tańsza.
Jaki budżet jest odpowiedni?
Tak naprawdę bez ustawienia pierwszej Kampanii Reklamowej nie da się ustalić jaki budżet będzie odpowiedni. Większy budżet daje nam większe możliwości. Budżet często jest zależny od produktów jakie chcemy reklamować. Jeśli prowadzimy butik to wydając już kilkadziesiąt złotych jesteśmy w stanie zdobyć nowych klientów. Jednak gdy nasza firma zajmuję się montażem Fotowoltaiki nasz budżet powinien być zdecydowanie większy. Bardzo ważnym elementem jest również kreacja graficzna naszej reklamy. Musi być estetyczna i przyciągająca wzrok klienta. Ma to ogromny wpływ na liczbę kliknięć jakie uzyska nasza reklama.
Podsumowanie
Kampanie Reklamowe na Facebooku możesz prowadzić sam. Do tego potrzeba jednak dużej wiedzy z zakresu reklam oraz grafiki komputerowej. Wiele osób decyduje się, aby zlecać to Agencjom Reklamowym czy Interaktywnym. Oczywiście koszty jakie musimy wtedy ponieść wzrastają. Jednak mamy pewność, że nasz budżet przeznaczony na reklamę zostanie wydany w jak najlepszy sposób i nie musimy poświęcać czasu na kontrole i analizowanie naszych kampanii reklamowych.
Zapraszamy do zapoznania się z naszym poprzednim artykułem: Agencja reklamowa i Agencja interaktywna – jakie są różnice?