Pozycjonowanie SEO – Skomplikowana dziedzina warta uwagi

Pozycjonowanie SEO - Skomplikowana dziedzina warta uwagi

Pozycjonowanie SEO, to jeden z najważniejszych elementów każdego przedsiębiorstwa, które zdecydowało się przenieść do sieci. Bowiem dzięki prawidłowej optymalizacji strony internetowej, wyszukiwarka Google jest w stanie jasno określić, co znajduje się na witrynie. Celem dzisiejszego wpisu jest uświadomienie ludzi, dlaczego warto jest zainwestować pieniądze w pozycjonowanie i jaki rezultat mogą osiągnąć, dzięki takiej usłudze. Temat dzisiejszego artykułu powstał na poczet doświadczeń zdobytych na przełomie kilku lat pracy w agencji interaktywnej. Jest to skomplikowana praca, która uzależniona jest od wielu czynników wartych uwagi.

Czym jest pozycjonowanie SEO?

Jest to czynność, która pozwala na zwiększenie widoczności strony internetowej. To właśnie dzięki SEO, Twoja strona internetowa wyświetla się na wybrane słowa kluczowe. To czy witryna wyświetli się na 1 pozycji czy na 57 jest uzależniona od wielu elementów. Takim elementem może być np. responsywność strony internetowej, czyli czy witryna wyświetla się prawidłowo zarówno na ekranach monitorów komputera, czy urządzeniach mobilnych.

Chcąc przybliżyć temat osobom, które nigdy nie miały styczności z pozycjonowaniem SEO, postaram się wytłumaczyć wszystko na „chłopski rozum”, podając dodatkowe przykłady.

Skąd Google ma wiedzieć, co znajduje się na witrynie, nie znając jej treści? To wiesz tylko Ty i osoba, która wykona dla Ciebie witrynę. Algorytm nie wie, czy strona będzie zwykłą wizytówką służącą jako portfolio, czy dużym sklepem internetowym sprzedającym części samochodowe. Do tego służą treści na witrynie.

Dla przykładu: Jesteś osobą, która zajmuje się układaniem planu treningowego, a Twoja siedziba znajduje się w Krakowie. Z tego tytułu chciałbyś pojawiać się na wyniki typu „trener personalny, Kraków, plan treningowy, siłownia, jak schudnąć” itd. Żeby do tego doszło, na Twojej witrynie muszą się takie słowa pojawić. To w jakiej postaci będą Twoje teksty, niema żadnego znaczenia. Może to być forma bloga, informacji, czy oferty. Jeśli jednak nie dodasz słowa kluczowego „Kraków”, wyszukiwarka nie wyświetli cię, na w/w słowo kluczowe.

Jakie elementy wpływają na pozycję witryny w sieci?

Samo stworzenie pięknej, schludnej i przykuwającej oko witryny, nie da Ci pierwszej pozycji w Google. Wygląd to jedno, a to co znajduje się w środku, to drugie. Konstrukcja witryny jest niesamowicie ważna. Strona nie posiadająca Certyfikatu SSL, widnieją nieodpowiednio nazwane obrazki, brak linków zewnętrznych na stronie, brak nagłówków, mało tekstu, brak atrybutów w znacznikach i wiele więcej. Takie elementy mają realne odzwierciedlenie w pozycji strony w wyszukiwarce Google. Strona zbyt długo się wczytuje, występuje wiele krytycznych błędów… mogę wymieniać godzinami.

Jakie poprawić pozycje strony internetowej?

  • Pierwsze co należy zrobić, to stworzyć witrynę zachowując wszelkie standardy dzisiejszych stron. Takie elementy to responsywność, szybkie ładowanie strony, prostota, lekki design itd.
  • Drugim etapem jest zaindeksowanie strony w Google Search Console. Dzięki temu Google wie, że istnieje taka domena w internecie i ma ją wyświetlać.
  • Kolejną kwestią jest zachowanie wszystkich standardów SEO. Ważniejsze informacje zachowywać w nagłówkach <h1>, <h2> itd.
  • Należy wprowadzać treść zachowując słowa kluczowe, na które chcemy się pozycjonować. W tym etapie polecam zachować ostrożność, gdyż zbyt duże powlekanie tych samych słów kluczowych w jednym akapicie, może mieć negatywny skutek.
  • Treści muszą być merytoryczne i odpowiadać na pytania użytkowników. Nie jest to wymogiem, natomiast jeśli kierujemy bloga do społeczności, to warto jest o tym pamiętać.
  • Odpowiednie nazwanie obrazków, co one prezentują np. „siłownia.jpg”, a nie bezmyślny ciąg znaków (RKVk9kpTUR.png).
  • Skoro jesteśmy już przy nazwach, link do podstron poszczególnej domeny, musi być odpowiednio nazwany. Użytkownik przechodząc w zakładkę „oferta” powinien widzieć link https://angon.com.pl/oferta a nie np. https://angon.com.pl/f78-yj.html
  • Czas ładowania strony jest również niezwykle istotny. Zbyt duża ilość animacji, lub potężna waga obrazów, mogą sprawić, że witryna będzie się ładowała do 10 sek, co w dzisiejszych standardach jest niedopuszczalne.
  • Strony internetowe, które odsyłają bezpośrednio do Twojej domeny, i podstron również korzystnie wpływają na pozycję witryny. Spójrzmy na takiego kolosa, jakim jest Youtube. Ludzie często udostępniają linki z piosenkami, przez co YouTube jest nie do podbicia.

Pozycjonowanie SEO – pewnych elementów nie przeskoczymy

Na większość rzeczy mamy wpływ podczas pozycjonowania strony. Jednak istnieją takie elementy, których nie przeskoczymy. Taką rzeczą jest np. domena. Jeśli ktoś ma wykupiony hosting z domeną i działa na niej od 1410r, gdzie strona przeżyła bitwę pod Grunwaldem, taka witryna jest bardziej wiarygodna, niż ta, która istnieje zaledwie 2 tygodnie.

Czy kampanie reklamowe pomagają w pozycjonowaniu SEO?

Choć może się to wydawać dziwne, to odpowiedź brzmi „TAK”. Jest to element, który wpływa na pozycje strony w internecie. Istnieje coś takiego jak „połączenia odrzucone”. Są to wejścia użytkowników na stronę i momentalne wyjście, bez interakcji, bez wchodzenia na poszczególne zakładki itd. Tak się dzieje, gdy np. strona zbyt długo się ładuje. Jeśli jednak reklama zaciekawi użytkownika, a ten kliknie w reklamę i przeglądnie Twoją stronę, Indeks Google uzna Twoją domenę jako wartościową i wyświetli ją częściej innym użytkownikom. Oznacza to, że odwiedzający znalazł tam interesujące treści i są one warte pokazania światu.

Podsumowanie

Dzisiejszy artykuł jest jednym z tych, które zajmą sporo czasu na czytanie. Jest to natomiast wiedza, którą warto poznać, jeśli zajmujesz się własną witryną. Pozycjonowanie SEO to ciężka dziedzina, dlatego bez wątpienia jestem w stanie stwierdzić, iż wielu użytkowników, którzy przeczytają wyżej przedstawioną treść, dalej nie będzie wiedziała, co się z czym je. Są to pojęcia informatyczne, umiejętności rozwijane na przestrzeni wielu lat. Jesteśmy agencją, która zajmie się Twoją witryną i wprowadzi zmiany, które korzystnie wpłyną na wartość Twojej strony internetowej. Skontaktuj się z nami!