Świat się zmienia, a wraz z nim życie w Internecie. Z sieci korzystamy nie tylko na komputerze – w XXI wieku prym wiodą smartfony. Nowe strony internetowe muszą być ciekawe, szybkie, ale również dostosowane do urządzeń mobilnych. Responsywna strona internetowa to nie moda, to obowiązek.
RWD czyli co?
RWD (z ang. Responsive Web Design) to metoda tworzenia stron internetowych w taki sposób, aby ich wygląd automatycznie dostosowywał się w zależności od urządzenia, na którym są przeglądane. Tak zbudowana strona ma uniwersalne zastosowanie – pełne funkcjonalności zostają zachowane, przez co możemy ją swobodnie przeglądać na ekranie monitora, smartfona i tableta. Jej uniwersalność to główna cecha, która odróżnia je od starych, topornych stron www.
Wpływ responsywności na działania SEO i SEM
Lekka, przyjemna oraz merytoryczna strona internetowa jest idealnym rozwiązaniem dla każdej firmy. Dzięki w/w uniwersalności i adaptacji pod konkretne urządzenie, jest lepiej odbierana przez algorytm google. Dlaczego? Gdy strona jest responsywna to łatwiej ją „podpowiedzieć” użytkownikowi, który wyszukuje konkretnej frazy w sieci. Dobre wyskalowanie, czytelność oraz łatwość w odbiorze to nieodzowne zalety, które mają niebagatelny wpływ na ilość odsłon.
Idealna responsywna strona internetowa – korzyści
Po pierwsze – jest przyjemniejsza w odbiorze. Nic tak nie denerwuje jak miniaturowa strona wyświetlana na urządzeniu mobilnym. Przybliżanie, scrolowanie oraz wyszukiwanie odpowiednich zakładek jest udręką. Responsywność wyklucza ten problem, przez co nasza strona jest milsza dla użytkownika.
Ponadto taki rodzaj strony jest trendy. Świat cyfrowy podlega nieustannej zmianie. Wprowadzanie „inteligentnych”, samodostosowujących się witryn to trend, ale i obowiązek. Jest to modne, ale i potrzebne, aby nie wystraszyć użytkownika. Idąc za modą jesteśmy w stanie wyprzedzić konkurencję, która stoi w miejscu.
Spójność to kolejna cecha, o której warto pamiętać. W przypadku stron responsywnych (bez względu na miejsce jej wyświetlania) cała struktura jest spójna, przyjazna dla oka i intuicyjna. Wszystko to wpływa, że strona ta jest przyjazna dla internauty, przez co częściej przykuwa ich uwagę.
Podsumowanie
Responsywna strona internetowa to must have każdego przedsiębiorcy. Ma wpływ na nasze postrzeganie, przedstawienie oferty oraz ułatwienie kontaktu. Jest naszą wizytówką, dlatego powinna być wyjątkowa, przejrzysta oraz merytoryczna.
Zachęcamy do zapoznania się z innymi naszymi artykułami KLIKINJ TUTAJ