Pozycjonowanie SEO ma na celu poprawienie pojawiania się witryn internetowych w wynikach wyszukiwania. Celem SEO jest osiągnięcie przez daną stronę jak najwyższego miejsca po wyszukaniu słów lub fraz kluczowych. Więcej o tym, czym jest SEO można przeczytać we wpisie „Pozycjonowanie SEO – Skomplikowana dziedzina warta uwagi”. Celem dzisiejszego wpisu jest zwrócenie uwagi jak powinien wyglądać prawidłowo napisany wpis na bloga, którego celem jest poprawa pozycjonowania.
Pozycjonowanie SEO – Pisz krótsze zdania
Żeby uzyskać najbardziej efektywne wyniki pozycjonowania SEO długość zdań nie powinna przekraczać 20 słów. Ciężko jednak ocenić, kiedy zdanie jest za długie, a kiedy za krótkie. Czasem zdarza się, że zdanie, w którym znajduje się ponad 20 słów czyta się znacznie łatwiej, niż zdanie mające ich mniej. Tutaj warto stosować zasadę „złotego środka”.
Używaj słów przejściowych
Słowa przejściowe są niejako kluczami, które spójnie łączą zdania czy paragrafy, stąd ich inna nazwa słowa łączące. Stosuje się je żeby tekst był czytelny dla odbiorcy, a zarazem żeby lepiej odbierał go algorytm Google. Przykładem takich słów są: ponieważ, gdyż, albowiem, dlatego, podobnie, być może etc.
Używaj nagłówków
Zastosowanie nagłówków w tekście pozwala łatwo scharakteryzować strukturę tekstu. Pełnią one też rolę „drogowskazów” dla czytelników, dzięki którym łatwiej odnajdują się oni w całości. Przy okazji stanowią one wprowadzenie do kolejnego akapitu, dzięki temu czytelnik wie co znajduje się w rozwinięciu tekstu.
Pisz krótkie akapity
Pisząc artykuł zwracaj uwagę na to żeby akapit nie był zbyt długi. Jeśli liczba słów w akapicie przekracza 200 słów wówczas trzeba go skrócić lub też podzielić go na podrozdziały. Podobnie jak w punkcie 1. nie jest to regułą, ponieważ jeśli Twój styl pisania jest „lekki” to nawet dłuższe rozdziały czytelnik swobodnie przeczyta.
Stosuj stronę czynną
Pisząc artykuły, których celem jest pozycjonowanie SEO staraj się używać częściej strony czynnej. Stronę bierną wykorzystuj najwyżej w 10% zdań w artykule. Stosując mowę czynną lub bierną przekazujesz tę samą wiadomość, jednak w stronie biernej użyjesz więcej słów, głównie ze względu na formę (podmiot staje się dopełnieniem, a dopełnienie zmienia się w podmiot).
Pozycjonowanie SEO – Podsumowanie
Jak widać w powyższych punktach stworzenie prawidłowego wpisu, którego celem jest pozycjonowanie SEO nie jest łatwe. Warto jest się jednak natrudzić, bowiem efekt, który osiągamy jest tego wart. Z nami jest to możliwe – jesteśmy agencją, która zajmie się pozycjonowaniem Twojej strony. Zapraszamy do kontaktu!
Odwiedź naszego bloga TUTAJby dowiedzieć się więcej na temat pozycjonowania stron.