Każda firma na rynku robi wszystko, aby się wyróżnić z tłumu. Wyjątkowe oferty, oryginalna komunikacja, indywidualne podejście do klienta to wpływa na budowanie wizerunku. Gdy zadbamy o całą otoczkę prowadzenia firmy, warto zadać sobie pytanie: co faktycznie wyróżnia nas na rynku? Co pozostaje w pamięci klienta? Tym czymś jest logo. Co warto o nim wiedzieć?
Logo – definicja
Idąc za Słownikiem Języka Polskiego – logo to nic innego jak graficzny symbol przedsiębiorstwa, organizacji czy np. serii wydawniczej. To również obrazek umieszczany na wyświetlaczu telefonu komórkowego. Czy ta definicja wyczerpuje znaczenie tego słowa? Otóż nie. W szerszym znaczeniu logo jest oryginalnym wytworem ludzkiej pracy, który jest swoistego rodzaju znakiem graficznym, symbolem firmy (wchodzący w skład identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa). Jest unikatowe, budzi konkretne skojarzenia oraz reakcje. Może składać się z sygnetu, logotypu jak i tagline`u (sloganu reklamowego). Definicja logo sama w sobie jest dość szeroka i w głównej mierze odwołuje się do posiadania graficznego, unikatowego wyróżnika danej firmy, który staje się jej znakiem rozpoznawczym.
Typy logotypów
Pierwszym z nich jest postać. To ona jest „twarzą” marki. Pringles, Cheetos, KFC, Game Vikings, Dream Works (chłopiec z wędką siedzący na księżycu) i wiele innych marek wybrało tę formę komunikacji.
Drugim rodzajem logo jest znak graficzny. To symbol, który jest „metką” danej marki. Za przykład mogą posłużyć nam takie marki jak: Apple, Puma, Twitter.
Glif to kolejny sposób reprezentacji danej firmy. Zazwyczaj jest to pierwsza litera nazwy konkretnej firmy, która staje się jej wyróżnikiem. Za przykład może posłużyć nam logo McDonald, Tesli czy Facebook`a.
Z kolei emblemat jest bardziej zaawansowaną formą identyfikacji wizualnej. W emblemacie znajdziemy nazwę firmy wraz z dodatkowymi akcentami takimi jak graficzna obudowa, zwana czasami tłem loga. Skoda, Porsche, BMW, Alfa Romeo i wiele innych marek samochodowych wykorzystuje emblematy na swoich produktach.
Logotyp może być samoistnym, niezależnym wyróżnikiem marki. Coca-Cola, Pepsi, H&M, P&G, Google to tylko przykłady użycia logotypu w komunikacji marki. Logotyp połączony z sygnetem łącznie stanowi logo.
Jakie powinno być logo?
Przede wszystkim unikatowe i czytelne. Powinno wyróżniać się na tle konkurencji, być projektem unikatowym, łatwym do zapamiętania. Minimum treści, maksimum prostoty. Dobre logo jest wizytówką firmy, swoistego rodzaju metka, która pozycjonuje go w świecie konkurencji.
Jako firma realizujemy projekty logotypów dla naszych klientów, a także zajmujemy się rebrandingiem. Jeśli chcesz zobaczyć nasze realizacje, zachęcamy do odwiedzenia naszego PORTFOLIO
Zachęcamy także do zapoznania się z naszą ofertą: KLIKNIJ TUTAJ!