Google Ads – z czym to się je?
Każdy kto prowadzi biznes, spotkał się z tym określeniem, ale czym tak naprawdę jest Kampania Google Ads? Kampania Google Ads (wcześniej był nazywany Google AdWords) jest to nic innego, jak system reklamowy, dzięki któremu jesteśmy w stanie stworzyć płatną kampanię reklamową. Jest to bardzo skuteczne narzędzie w branży Internetowej. Wiele firm decyduję się na ten sposób kierowania reklam do swoich potencjalnych klientów. Od kilku lat bardzo dużo przedsiębiorstw rozszerza lub otwiera swoją działalność w Internecie. Aby się przebić przez wszystkie firmy, trzeba mieć pomysł na biznes oraz ofertę, lecz kluczową rolę w świecie biznesu odgrywa marketing – to właśnie Google Ads będzie dla Ciebie idealnym narzędziem.
Jakie są rodzaje kampanii Google?
Aktualnie wyróżniamy poniższe typy kampanii reklamowych. To jakiej użyjemy zależy w głównej mierze od miejsca, w którym reklama będzie się pojawiać. Przykłady typów kampanii:
- Sieć wyszukiwania – tutaj powinniśmy używać reklam tekstowych kierowanych do naszych potencjalnych klientów. Głównym narzędziem są słowa kluczowe.
- Sieć reklamowa – w tym przypadku wyświetlamy reklamy, czyli graficzne przedstawienie tego, na czym nam zależy.
- Produktowa – czyli typowe przedstawienie produktu z jego ceną, opisem, informacja o sklepie.
- Wideo – ten typ kampanii znajdziemy najczęściej na platformie YouTube w formie krótkich filmików reklamowych.
Najczęściej używaną metodą do rozliczania się w systemie Google Ads to CPC (Cost Per Click). Jest to opłata naliczana za każde kliknięcie w dana reklamę. Wyróżniamy również sposób rozliczania za tysiąc wyświetleń reklamy. Ta metoda jest określana jako CPM (Cost Per Mille).
Google Ads – jakie są zalety reklamowania się za pośrednictwem tej platformy?
Największą zaletą umieszczania reklam za pomocą Google Ads jest szybkość realizacji zlecenia. W tym przypadku nie potrzebujemy żadnych dokumentów, nie musimy czekać na podpisy. Dzięki temu w kilka godzin jesteśmy w stanie umiejscowić naszą reklamę w atrakcyjnym dla nas miejscu.
Kolejnym aspektem jest mobilność tej formy reklamy. Jedyne co jest nam potrzebne to komputer lub laptop i dostęp do Internetu. Jeśli chcemy modyfikować reklamę, usunąć ją, bądź stworzyć kolejną, możemy to zrobić od razu.
W Google Ads mamy również statystyki poszczególnych reklam, więc jesteśmy w stanie na bieżąco monitorować skuteczność promowania danego typu reklamy. W każdym momencie możemy zmodyfikować kampanie tak, aby osiągnąć satysfakcjonujący rezultat.
Kampania Google – jak zrobić to dobrze?
Wiele przedsiębiorców zastanawia się od czego zacząć? Jak rozpocząć przygodę z Google Ads tak, by reklama zadziałała zgodnie z naszymi oczekiwaniami? Otóż istnieje wiele firm, które zajmują się marketingiem i reklamami w Internecie. Także niczego nie musicie robić sami, w szczególności jeśli nie wiecie jak zacząć i jak sprawić, by reklama była zarówna zachęcająca, jak i efektywna 😉. Wystarczy wybrać się do agencji, która zajmuję się tworzeniem reklam i nawiązać z nimi współpracę. Sztab ludzi, który pracuje nad reklamami jest bardzo kreatywny, posiadają niezbędne doświadczenie, dzięki temu będziecie pewni, że wasza promocja reklamy jest w dobrych rękach.
Podsumowanie
Google Ads jest stosunkowo tanią metodą na promowanie produktu w Internecie, a przynosi wiele korzyści. Jest to prosty i szybki sposób, by zwrócić uwagę konsumentów na nasz produkt. Wiele firm decyduje się na korzystanie z usług Google Ads, gdyż tym sposobem docierają do większej ilości odbiorców. No i najważniejsze, możecie kontrolować wszystko sami, kiedy tylko chcecie nawet z drugiego końca świata lub wykorzystać w tym celu agencję, która się tym zajmie, po to byście mogli w spokoju czekać na rezultaty kampanii reklamowej.
Zapraszamy do zapoznania się z naszym poprzednim artykułem: Real – Time Marketing – kreatywne przykłady