TRENDY W MARKETINGU W 2021 ROKU

TRENDY W MARKETINGU W 2021 ROKU

W 2020 roku z niecierpliwością czekaliśmy aż nadejdzie kolejny rok. Było to oczywiście związane z panującą pandemią. Każdy z nas chciał wrócić do normalności i był przekonany że uda się to zrobić w 2021 roku. Tak się jednak nie stało, i Covid-19 nadal jest tematem poruszanym każdego dnia. Nadal ciężko nam określić czego możemy się spodziewać w nadchodzących miesiącach, jeśli chodzi o tegoroczne trendy w marketingu. Nie mniej jednak, przygotowaliśmy listę potencjalnych działań w świecie  marketingu, które mogą mieć miejsce w obecnym roku.

TRENDY W MARKETINGU – NADAL ZDALNIE

Pandemia nie zniknie z dnia na dzień, ludzie na całym świecie zaczęli się masowo szczepić, jednak jest to długotrwały proces. Nasze życie jeszcze przez długi czas nie wróci do stanu ze stycznia 2020 roku. Pandemia sprawiła że wszelkie działalności gospodarcze, takie jak sklepy czy restauracje, musiały przenieść swoje usługi do Internetu.  Dla niektórych może to być nawet szansa na rozwinięcie swojego sektora sprzedaży online czy zamawiania posiłków na wynos. Wiele firm nie zainwestowało by w taki rodzaj usług, gdyby nie Covid-19. Oczywiście najgorzej odczują to firmy, które budowały relację z klientami w sposób tradycyjny. Takie jak branża rozrywkowa, branża fitness, hotele czy galerie handlowe. Oferują oni usługi, które ciężko wykonywać w sposób zdalny.

TRENDY W MARKETINGU – OKREŚL SWÓJ CEL DZIAŁANIA

Twoja Marka musi dokładnie wiedzieć, dlaczego funkcjonuję na rynku oraz dla kogo. Stało się to szczególnie istotne w dobie panującej pandemii. Obecnie klienci dogłębnie analizują co jest im potrzebne, a co nie. Należy zastanowić się, czy twoje obecne cele dopasowują się do zmieniającego się świata oraz potrzeb klienta i dostosować naszą ofertę do obecnej sytuacji.

POZYTYWNE DOŚWIADCZENIA KLUCZEM DO SUKCESU

W 2021 roku nadal bardzo ważną kwestią będzie budowanie relacji z klientem. Musimy zrobić wszystko by osoba, która ma przyjemność zapoznania się z naszą marką, poczuła same pozytywne emocji, co w przyszłości powinno przełożyć się na to, że dany klient będzie chętnie do nas wracał. Pokaż swoją markę od ludzkiej strony, a także że wykonuje swoją prace w sposób rzetelny i zorganizowany. Tendencja się zmienia, jeszcze parę lat temu głównym wyznacznikiem wyboru usługodawcy była cena. Obecnie wielu klientów kieruję się wiarygodnością marki oraz jakością jej usług.

BĄDŹ ZAANGAŻOWANY W KWESTIE SPOŁECZNE

W 2020 roku mieliśmy wiele ważnych wydarzeń społecznych, takich jak Strajk Kobiet czy ruch Black Lives Matter w Stanach zjednoczonych. Jeśli nasza marka bierze głos w sprawach społecznych, może być to odebrane również bardzo pozytywnie. Należy jednak gruntownie przemyśleć jakimi wartościami się kierujemy i czy zebranie głosu w tej konkretniej sprawie będzie stosowne.

PRZENOSZENIE RZECZYWISTOŚCI DO INTERNETU

Lockdown pokazał wszystkim firmą, jak ważna jest obecność w Internecie. Sprawiło to że bardzo dużo firm, przeniosło swoje usługi do Internetu, ponieważ nie miało innego wyboru. Marketing Internetowy zdecydowanie będzie zyskiwał coraz większą popularność w kolejnych miesiącach czy latach. W obecnym roku postaw na kreatywność i nieszablonowe pomysły.

Zapraszamy do zapoznania się z naszym poprzednim artykułem:

Tanie sklepy internetowe – Jak nie dać się oszukać?