Jeśli zaczynasz swoją przygodę z prowadzeniem działalności, jedna z pierwszych rzeczy jaką powinieneś zrobić jest zainwestowanie w marketing internetowy. Sprawi to że Twoja marka stanie się rozpoznawalna na rynku. Dodatkowo Twoją firmę będzie można z łatwością odnaleźć. Poniżej przedstawiamy 5 wskazówek, które pomogą Ci rozreklamować swoją działalność.
Aktualna i Responsywna strona Internetowa
Posiadanie strony internetowej, to w dzisiejszych czasach standard. Twoja firma stanie się dzięki temu bardziej wiarygodna, co przekłada się na większe zaufanie ze strony potencjalnych klientów. Żyjemy w czasach, w których nie posiadanie strony WWW, często dyskwalifikuje nas już na starcie. Nasza strona musi być zaprojektowana w sposób nowoczesny, a przede wszystkim być responsywna, ponieważ spora część naszych przyszłych użytkowników, będzie przeglądać ją na urządzaniach mobilnych. Na Twojej stronie internetowej możesz umieszczać informacje o zdobytych certyfikatach czy nagrodach, jak i rekomendacjach klientów. Dodawanie dotychczasowych realizacji również sprawi, że nowi klienci zacząć się do nas odzywać. Witryna internetowa, to również nieograniczony czasowo dostęp do wszystkich najważniejszych informacji. Ponadto, decydując się na stworzenie strony internetowej – płacisz tylko raz. Jedyne opłaty jakie pozostaną, to opłacenie hostingu i domeny. Koszt to zazwyczaj około 150 PLN na rok. Cena jest zależna od stopnia rozbudowania witryny, a także od końcówki domeny, np. domena.pl, lub domena.com.
Założenie wizytówki Google
Świetnym ruchem jest założenie wizytówki Twojej firmy w Google Moja Firma (Google Maps). Jest to w pełni darmowe, a nasza firma zyska dzięki temu bardzo wiele. Po wpisaniu nazwy naszej firmy w wyszukiwarkę, użytkownik w przejrzysty sposób, będzie mógł dowiedzieć się podstawowych informacji o naszej działalności. Takich jak: adres, telefon, godziny otwarcia czy adres naszej witryny internetowej. Dodatkowo będziemy obecni w Google Maps, co sprawi że nasi klienci nie będą mieli już problemów ze znalezieniem siedziby naszej firmy. Warto podkreślić, iż każdy z Twoich klientów otrzyma możliwość dodania opinii o firmie, czy usługach jakie świadczysz, co pozytywnie wpłynie na lokalne pozycjonowanie.
Pozycjonowanie SEO
Pozycjonowanie SEO czyli search engine optimization, polega na podnoszeniu pozycji naszej witryny internetowej w sposób organiczny. Musimy przestrzegać kilku zasad, aby nasza strona była dobrze wypozycjonowana. Nasza witryna powinna posiadać unikalne treści oraz dużą częstotliwość ich dodawania. Szybkość ładowania naszej witryny odrywa tutaj również duże znaczenia. Google nie wyświetli Twojej strony na górze, jeśli jej czas ładowania wynosi np. 10 sekund. Nasza witryna musi być także dostosowana do urządzeń mobilnych. Responsywność, bo o niej mowa, jest kluczowa, jeśli chodzi o dzisiejsze standardy stron internetowych. Jest tak, ponieważ ok 70% użytkowników odwiedzających strony internetowe pochodzą właśnie z urządzeń mobilnych. To co ważne, powinniśmy zawrzeć w naszych tekstach odpowiednie słowa kluczowe oraz sprawić by inne strony linkowały właśnie do naszej witryny. Jeśli zastosujemy się do tych wytycznych, nasza strona będzie piąć się w górę w wynikach wyszukiwania. Musimy pamiętać że jest to proces długotrwały i może potrwać kilka miesięcy. Jeśli interesuje nas efekt natychmiastowy, to odpowiednim rozwiązaniem będzie skorzystanie z sieci wyszukiwanie Google ADS.
Kampania Reklamowa – Google ADS
Bezsprzecznie jedna z najskuteczniejszych form reklamy w Internecie. Możemy reklamować naszą firmę w sieci wyszukiwania Google. Będziemy pojawiać się w wyszukiwarce ponad wynikami organicznymi, co znacznie poprawi współczynnik wejść na naszą stronę internetową. Koszty są zależne od branży oraz słów kluczowych, na jakie chcemy, aby wyświetlała się nasza firma. Możemy również skorzystać z reklamy w sieci reklamowej Google. W tym przypadku graficzna reklama naszej działalności, którą przygotujemy, może wyświetlać się na portalach odpowiednio dobranych do naszych usług np. Reklama fotografa ślubnego na stronie sklepu z sukniami ślubnymi.
Prowadzenie mediów społecznościowych
Obecnie ciężko znaleźć firmę, która nie posiada swojego profilu w mediach społecznościowych. Założenie swojego konta firmowego, jest z pewnością dużo łatwiejsze, niż stworzenie witryny internetowej. Z tego powodu powinna być to jedna z pierwszych czynności po założeniu naszej działalności. Jest to jedna z najłatwiejszych form komunikacji z naszym potencjalnym klientem. Na naszym profilu możemy tworzyć angażujące treści, co może przełożyć się na pozyskanie nowych klientów. Siła mediów społecznościowych obecnie nie jest tak duża, jak kiedyś. Głównie jeśli chodzi o zasięg organiczny, Facebook bardzo go ograniczył. Jedna dzięki mediom społecznościowych możemy również skorzystać z płatnych reklam, które w znaczy sposób poprawią wyniki naszego Fanpage. Oczywiście wszystko zależne jest od kwoty jaką wydamy.
Zapraszamy do zapoznania się z naszym poprzednim artykułem: 5 POWODÓW DLA KTÓRYCH WARTO WSPÓŁPRACOWAĆ Z AGENCJĄ INTERAKTYWNĄ