Jak stworzyć funkcjonalny interface strony firmowej

Na przestrzeni lat, strona www z mało popularnej, ewoluowała do innowacyjnej i interaktywnej wizytówki każdej firmy. Zachęcająca oferta przedstawiona na schludnie zaprojektowanej witrynie pozwoli odczuć profesjonalizm w każdej usłudze, które oferuje Twoja firma. Potencjalni klienci, którzy odwiedzają Twoją stronę internetową z pewnością docenią funkcjonalny interface, a także skorzystają z usług, nie bojąc się w żadnym przypadku o straty finansowe.

Funkcjonalny interface – Responsywność strony to podstawa

Tworząc kampanie reklamowe i przeprowadzając raporty SEO dostrzegłem, jak wiele ludzi korzysta z urządzeń mobilnych. Pamiętaj o tym, że prawie nikt nie wychodzi z domu bez telefonu. Statystyki przedstawiają, że zwykle ok. 76% użytkowników, wchodzi w reklamy na urządzeniach mobilnych. Zadbaj o to, by Twoja strona www wyglądała dobrze zarówno na komputerach, jak i na telefonach. Nie mając responsywnej strony, tracimy więcej niż nam się wydaje.

Odpowiednio dobrane kolory

Kolorystyka i zachowany styl zdecydowanie wpłynie na odbiór Twojej witryny w Internecie. Szablon strony internetowej powinien być odpowiednio przystosowany do branży, w której znajduje się Twoja firma. Jeśli Twoja działalność skupia się na doradztwie finansowym, to Twoja strona musi być formalna i schludna. Dużą rolę odgrywają także kolory na stronie, pamiętaj jednak, że kolorystyka powinna być spójna z logotypem i identyfikacją wizualną marki. Zastanów się jakie kolory mogą zwrócić uwagę konsumenta i jak mają zachęcić go do skorzystania z oferty.

Zachowaj pewny schemat

Wdrażanie swoich innowacyjnych pomysłów na stronę, by ta jak najbardziej odznaczała się od innych firm, to nie zawsze dobry pomysł. Musi być ona w pewnym stopniu zaprojektowana tak jak wszystkie. Dla przykładu użytkownik jest bardziej przyzwyczajony do menu, które znajduje się na górze strony, a nie np. w połowie witryny. Oczywiście wskazane jest aktualizowanie strony, wprowadzanie nowych wartości, czy usprawniać ją pod kątem klienta, natomiast przesadzone pomysły i chęć stworzenia czegoś niespotykanego, może okazać się stratą czasu i pieniędzy.

Przedstaw się publice

Ludzie lubią wiedzieć z kim mają do czynienia, dlatego poświęć jedną zakładkę na przedstawienie „Siebie”. Opisz czym się zajmujesz, ile lat poświęciłeś na zbudowanie doświadczenia, a także to, co lubisz robić w wolnych chwilach. Użytkownik poczuje się jak w domu i pozwoli mu to zrozumieć, że po drugiej stronie także siedzą ludzie. Zakładka „O nas”, która będzie zaprojektowana w niebanalny sposób, nada wiarygodność Twojej firmy, a także wpłynie na późniejsze relacje z klientem.

Funkcjonalny interface – Zostaw kontakt

Strona www ma to do siebie, że nie trzeba pracować, by funkcjonowała i zbierała konwersje. Wystarczy nam serwer, baza danych i domena, pod którą będzie się kryła Twoja witryna. W każdej chwili ktoś może trafić na Twoją stronę, a z perspektywy użytkownika chciałby się z Tobą skontaktować. Poświęć kilka sekcji na kontakt na twojej stronie internetowej. Daj klientowi poczucie, że czekamy właśnie na niego. Strona internetowa, która prowadzi klienta za rękę i odsyła go do kontaktu z pewnością złapie szybciej klienta, niż w przypadku witryny, na której znalezienie formularza graniczy z cudem.

Wygląd tkwi w prostocie

Twoja witryna musi być przemyślana i przede wszystkim… dotyczyć tylko i wyłącznie jednego tematu. Spraw, by klient czytający twoją ofertę wszystko zrozumiał. Poprawi to na pewno kondycje Twojej firmy, gdyż będziesz zdobywał nowych klientów. Jeśli klient już na samym początku zacznie się we wszystkim gubić, to z pewnością nie skorzysta z Twoich usług.

Pokaż swoje możliwości

Zanim dokonamy jakiegoś zakupu, chcemy poznać jak najwięcej informacji, odnośnie danego produktu. Logiczne że nikt nie chce kupić czegoś, co z perspektywą czasu nigdy mu się nie przyda, albo w najgorszym przypadku… Zepsuje się. Dlatego powinieneś umieścić gotowe prace na swojej witrynie. Dzięki temu ludzie będą mogli zweryfikować, czy przedstawiana przez Ciebie usługa spełnia ich wymagania, a dzięki temu szybko wyselekcjonują oni wykonawcę usługi. Portfolio oraz to czym się zajmujesz da klientowi poczucie profesjonalizmu i bezpieczeństwa.

Prezentacja jest ważna

Na przestrzeni rozwoju technologii ludzie oduczyli się czytać długie treści. Zabiera to przede wszystkim dużą ilość czasu, a zmęczenie potrafi dać w kość. Jeśli jesteś tylko wstanie przedstawić coś lepiej i korzystniej dla oka, to wykorzystaj to. Koniecznością jest wstawianie grafik czy nawet korzystanie z filmów. Ludzie lubią podczas dnia zresetować się, a ich odpoczynek polega na przeglądaniu ciekawych serwisów internetowych. Oczywiście, jeśli treść jest formą poradnika (tak jak w tym przypadku) a jego celem jest wprowadzenie dużo treści merytorycznej, to powinieneś skupić się na wiedzy.

Więcej niż tysiąc słów

Wiadomo nie od dziś że gest czy uśmiech potrafi zdziałać więcej niż tysiąc słów. Skoro dotarliśmy do momentu, gdzie pisząc wiadomość możemy internaucie przekazać, że się śmiejemy, to dlaczego tego nie robić? Umiejętne wykorzystywanie emotikonek spowoduje, że ludzie będą odbierać Cię znacznie przyjaźniej, tak jakby Cię już znali od wielu lat.

Funkcjonalny interface – Jakie można wyciągnąć wnioski?

Poradnik ma na celu wprowadzić zwykłego szarego użytkownika w świat internetu. Pamiętając o tych kilku punktach z pewnością stworzysz witrynę, która będzie konkurencją dla niejednej firmy. Przy projektowaniu swojej witryny, szczególnie skup się na tych kilku krótkich krokach, które wzbogacą twoje treści i dodatkowo nadadzą profesjonalizmu na miarę XXI wieku.

Zapraszamy do zapoznania się z naszym poprzednim artykułem:

TRENDY W MARKETINGU W 2021 ROKU

Poprzedni artykuł Następny artykuł