Google ADS – ile należy wydać?

Google ADS – ile należy wydać?

Kampanie Reklamowe Google ADS 

System reklamowy Google ADS to zdecydowanie jedna z najbardziej popularnych platform do tworzenia płatnych reklam internetowych. Ile kosztuję reklama w Google ADS to jedno z najczęściej zadawanych pytań, na które odpowiedzi szukają firmy pragnące rozpocząć reklamować swoje produkty czy usługi. Odpowiedź na to pytanie nie jest prosta, ponieważ jest to zagadnienie dość złożone. W tym artykule postaramy się przybliżyć Ci ile należy wydać, aby Twoja reklama przyniosła oczekiwany efekt.

Google Ads – Branża i Słowa Kluczowe

Każda firma korzystająca z usług Google ADS chce na reklamę wydać jak najmniej, uzyskując przy tym jak najlepsze wyniki. Mechanizm, który kieruje Google ADS działa na zasadzie aukcji w której uczestniczą reklamy w czasie każdego wyszukiwania danej rzeczy przez użytkownika w wyszukiwarce. Decyzja o tym czy nasza Kampania wygra daną aukcję zależy od naszej maksymalnej stawki CPC oraz Wyniku jakości naszej reklamy. Istnieje jeszcze kilka czynników które decydują o końcowych kosztach naszej Kampanii. Branża, w której działamy oraz nasza konkurencja to również zasadniczy czynnik. Zasada jest prosta – im nasza branża jest bardziej popularna, tym droższa będzie reklama. Dzieję się tak z powodu dużej konkurencji. Jeśli chcemy być wyświetlani na samej górze wyszukiwania, będziemy musieli pokonać całą naszą konkurencje. Wiąże się to z tym, że musimy przebić stawki, które oferują.

Nie ilość a jakość. 

Słowa Kluczowe które wybierzemy mają ogromny wpływ na końcowy koszt. Do każdego słowa kluczowego jest przypisana cena za przekierowanie. Do ustalenia orientacyjne stawki za przekierowanie może nam posłużyć Planer słów kluczowych dostępny w Google Ads. Nasze Kampanie możemy prowadzić nie tylko w sieci wyszukiwania ale także w sieci reklamowej. Jest to działanie, które zdecydowanie przyniesie nam większą liczbę potencjalnych klientów. Jednak należy pamiętać, że niesie za sobą również dodatkowe koszty. W kampania Google Ads bardziej liczy się ilość niż jakość. Bardziej skuteczne jest prowadzenie kilku dobrze zoptymalizowanych kampanii, niż wielu nieefektywnych.

Liczy się Cel

Celem każdego przedsiębiorcy jest uzyskanie jak największego zasięgu. Trzeba jednak pamiętać że gdy prowadzimy mały osiedlowy Butik nie jest nam potrzebna reklama na całą Polskę. Rozsądnie dopierając obszar działania jesteśmy w stanie zmniejszyć koszty naszej reklamy. Kampania reklamowa na całą Polskę będzie dobrym pomysłem jeśli nasze produkty czy usługi są oferowane w całym kraju np. Sklep internetowy. Możemy również ustalić okres działania naszej Kampanii. Zależy to również od tego jakie produkty oferujemy. Jeśli prowadzimy sklep ze sprzętem narciarskim, najlepszy rozwiązaniem będzie uruchomianie naszej kampanii w okresie jesienno-zimowym niż wydawanie równiej kwoty na kampanie przez cały rok.

Podsumowanie

Nasz artykuł to zaledwie wierzchołek góry lodowej o nazwie Google ADS. Na dobrze poprowadzoną Kampanie reklamową składa się naprawdę wiele czynników. Agencja reklamowa czy Agencja Interaktywna w wielu przypadkach to najlepsze rozwiązania abyśmy byli pewni, że nasze pieniądze nie są wydawane na marne.

Zapraszamy do zapoznania się z naszym poprzednim artykułem: Kampanie Reklamowe Facebook ADS – Ile należy wydać aby przyniosły odpowiedni efekt?