Akcje marketingowe, które opierają się na bieżących wydarzeniach z kraju i ze świata, to idealny sposób jeśli chcemy wyróżnić naszą firmę na rynku. Pamiętajmy że aby takie działanie się powidło, musimy szybko reagować i publikować odpowiednio przygotowane treści. Terminem RTM (Real-time marketing) określa się działania marketingowe, które są reakcją na aktualne wydarzenia. Są to wszystkie spontanicznie tworzone grafiki, posty w mediach społecznościowych czy wideo, które nawiązują do ostatnich okoliczności. Dobrze wykonany Real-time marketing może przełożyć się na szersze zasięgi i lepszą rozpoznawalność marki. Najczęściej do publikacji wpisów wykorzystuje się kanały w social mediach. W dzisiejszym artykule przedstawimy najciekawsze RTMy z ostatnich lat.
Real-time marketing – przykłady z ostatnich lat
Aldi – maślany lagun
W kwietniu tego roku pewna kobieta zobaczyła dziwne zwierzę (lagun) i postanowiła wezwać inspektorów Krakowskiego Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami. Po chwili okazało się że to zwykły rogalik. O sytuacji pisały media na całym świecie. Sieć sklepów Aldi idealnie podchwyciło ten temat, dodając na swoje media społecznościowe idealny przykład Real-time marketingu.
Snickers – Suarez gryzący przeciwnika
Podczas mistrzostw świata w 2014 roku zawodnik reprezentacji Urugwaju, w ferworze walki ugryzł swojego przeciwnika. Całą tą sytuacje musiał wykorzystać Snickers, którego hasłem jest „głodny nie jesteś sobą”. Jest to prawdopodobnie jeden z najbardziej rozpoznawalnych RTM-ów na całym świecie.
Castorama – 5 goli Roberta Lewandowskiego
Robert Lewandowski zdobywając pięć goli w ciągu dziewięciu minut, w ligowym meczu z Wolfsburgiem w 2015, zapisał się w księdze rekordów Guinnessa. Castorama bardzo sprytnie wykorzystała całą sytuacje i przygotowała grafikę, bezpośrednio nawiązującą do całej sytuacji.
IKEA – Leonardo DiCaprio
W 2016 roku cały świat trzymał kciuki za Leonadro DiCaprio w kontekście rozdania Oskarów. Według wielu krytyków aktor już w poprzednich latach powinien otrzymać tą statuetkę. Ze względu na to IKEA postanowiła wykorzystać całą burzę w Internecie i pokazała że w ich sklepach można kupić dosłownie wszystko, nawet upragnioną nagrode. Ostatecznie udało się i aktor otrzymał nagrodę dla najlepszego aktora pierwszoplanowego za rolę W filmie “Zjawa” z roku 2016.
ŻYWIEC i reakcje na Facebooku.
Tak, jeszcze w niedalekiej przeszłości na Facebooku nie było popularnych już reakcji, mieliśmy do dyspozycji tylko zwykły i smutny „like” Dzisiaj mija 6 lat od kiedy portal dokonał tej zmiany. Wprowadzenia serca, śmiechu i pozostałych wywołało dużą dyskusję w mediach społecznościowych, którą Żywiec wykorzystał perfekcyjnie.
Zapraszamy do zapoznania się z naszym poprzednim artykułem: Strony internetowe WordPress – Zleć to profesjonalistom